Online Diary Secret Of Syazana: Hanya Pada Mu Ku Berserah

Hanya Pada Mu Ku Berserah

Hanya Pada Mu Ku Berserah 
 
assalamualaikum dan salam satu malaysia to semua kawan kawan zana 
haa hari nie zana free la so mari la zana update blog zana nie ngeee 
so hari nie tajuk dia terlalu la touching jugak la untuk zana ..
hanya pada mu aku berserah ..
haa kenapa dengan  zana nie tertiba malam malam mcm nie 
suda nak touching touching nie hrmmm sebenarnya zana terkilan sebab seseorang 
hrmm zana tah tahu nak kate ape ape sbb ape yerp sbb zana kecewa la 
bila dier berubah tidak macam seperti dahulu lagi ..
zana inginkan dirinya yang dahulu balik 
seperti mana yang pernah zana kenal dahulu ..
terkilan nya diri ini apabila melihat 
rakan rakan lain sudah berbahgia bersama pasangan mereka
yang zana nie hrmm 
yaallah aku berserah pada mu hanya engkau sahaja yang dapat
mendengar segala isi hati ku ..
walaupun manusia itu tahu betapa cintanya diri ini pada nya
tapi mengapa diri ini 
sentiasa menjadi mangsa dalam pelbagai perkara mahu pun diri
ini suda bertaubat atau pun berubah 
nasib yang di timpa sama sahaja tidak pernah bertemu dengan
kebahgiaan mahu pon 
kegembiraan tetapi apa yang dapat zana gambarkan di
mirip muka zana hanya la senyuman 
yang menyembunyikan 1001 kesedihan 1001 kepedihan 1001 kekecewaan 
tetapi akibat zana tidak ingin kan orang lain melihat zana dalam kesedihan 
zana hanya akan memaparkan senyuman yang begitu lah
indah kepada mereka 
walaupun zana thu paras rupa zana tidak begitu indah untuk orang semua melihat 
tetapi zana sememangnya menyedari siapa zana ..
zana hanyalah insan biasa 
walaupun paras rupa zana tidak secantk dan seindah muka wanita lain 
tetapi hati dan perasaan zana sememangnya indah untuk
mencintai kaum adam yang ada 
tetapi lihat lah ape yang telah allah takdirkan kepada
zana hanya lah begini sahaja .. 
wahai kaum adam yang amat zana sayangi yang pernah
zana kenali dan yang pernah menjadi 

rakan rakan zana hanya engkau sahaja yang mengetahui
bagai mana sikap zana yang sebenar ..
walaupun ramai mengatakan zana seorang yang mempunyai
kesalahan silap tetapi setiap manusia 
di dunia ini mempunyai kesalahan malah manusia tidak
dapat  melarikan diri dari kesalahan tersendiri 
malah allah juga pernah berkata jika kita suda
kesal atau apa yang pernah kita lakukan maka 
bertaubat la diri kita ini dari melakukan segala
perkara yang tidak di ingini 
walaupun zana tidak pernah bertaubat dari apa yang
pernah zana lakukan dahulu kita boleh berubah 
juga untuk memulihkan semula akhlak kita oleh itu zana
sentiasa berdoa agar zana mendapat 
jalan hidup yang aman dan damai .. walaupun kita semua
tahu bahawa allah akan sentiasa menguji kita 
dengan pelbagai cara sekali pown oleh itu zana menerima segala
yang diuji dari allah s.w.t 
malangnya mengapakah si dia ini tidak pernah menhargai apa
yang pernah zana lakukan padanya 
malah sanggup menDUSTAI apa saja yang pernah zana
lakukan malah sanggup mempergunakan 
dan memperbodohkan jiwa zana nie .. sememangnya zana tidak
pernah melihat dan mengenali 
kaum adam ini dengan lebih dekat dan dengan lebih mendalam
tetapi ape yang dapat zana kata kan ..
dia lah segala nya pada zana tetapi jika lah dia MENDUSTAI
jiwa dan cinta zana  
zana terima seadaanya walaupun hati hancor berderai
sehinggakan menjadi trauma untuk 
mengenali kaun adam yang lain tetapi semangat
zana bukan lah seperti itu ..
zana tidak pernah mengalah untuk menjalani kehidupan
seperti nie walaupon 
harus mengharungi banyak halangan yang berduri dan
menusuk ke kalbu zana .. 
so setakat sini sahaja yang dapat zana
perkatakan dalam kes kali nie ..
so salam untuk semua selamat malam ..  

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment