Online Diary Secret Of Syazana: KISAH BENAR TETANG SEORANG INSAN ...

KISAH BENAR TETANG SEORANG INSAN ...

Assalamualaikum dan salam satu malaysia to all keng kawan zana ..
wahh lame nye zana tak update blog zana nie ..
so zana ade tajuk baru kali ini .. wahh tajuk mcm best ada kena mengena dgn  zana kea 
heee sebetulnya xde kena mengena pown auww .. dgn BF zana pown tak de 
so nie kesah ape yerp hrmm ini kisah sahabat zana .. sahabat kea ? teman sejati nie 
hehe lebih kureng la ngeeee .. so mari zana ceritakan kat korang korang yang ade nie hehe
cerita zana berkisah seorang laki laki yang sememangnya sempurna bagi diri zana tetapi
ape yang ingin zana kongsikan betapa angungnya cintanya untuk pasangan beliau ..
lelaki ini merupakan kawan baik a.k.a kawan yang paling rapat dengan zana ..
zana hanya dapat meletakkan nama panggilan nya sebagai FIQ ..
fiq merupakan anak jati pulau pinang , dan seorang anak lelaki yang begitu
menyayangi kedua dua ibu bapa nya , fiq juga anak sulong dari keluarganya .
walaupun dia seorang yang menghormati orang tua dan sangat peramah tetapi
fiq tewas dalam percintaan .. adat dunia la kate kan kan heee ..
fiq tewas dengan percintaan nya kerana jodoh
 beliau dengan si gadis itu tidak berpanjangan
bagi zana fiq sememangnya seorang lelaki
yang sememangnya tulus untuk mencintai
seorang gadis yang sebetulbetul nya beliau cintai
tetapi sayang nya zana dapat tahu cintanya tidak
dibalas dengan sebaiknya oleh gadis yang beliau cintai .. fiq dipermainkan dengan licik ...
zana tidak mahu menceritakan lagi tentang kisah percintaan beliau pada kawan kawan
kerna zana kesian pada diri nya sangat sangat mugkin kerana FIRST LOVE beliau menjadi
berubah dari fiq yang pernah zana kenal dahulu zana terlalu merindui fiq yang dahulu ..
mari zana ceritakan tentang sesuatu yang dapat zana kongsikan ..

fiq pernah perkatakan bahawa beliau sedang sakit kronik yang agak membuatkan zana
terperanjat dengan keadaan beliau , fiq selalu akan mengatakan beliau tidak ada peluang
untuk melihat dunia ini lagi dan tidak dapat melihat kebahagiaan di dunia ini lagi
ayat yang pernah beliau kata kan pada zana ialah :
zana pasni fiq tak dapat lihat zana , zana dapat lihat fiq ,
fiq tidak dapat membalas mesej zana ,
zana dapat hantar kat mesej fiq , pasny fiq tak dapat nak bercinta lagi sebab
 tak ada perempuan yang akan nak untuk bercinta dengan  fiq lagi
yaallah ayat ayat beliau ini sememangnya akan membuatkan zana menagis tetapi sewaktu fiq
melafazkan kata kata ini zana hanya dapat menahan air mata dari mengalir dipipi zana ..
zana terlalu menyayangi beliau dan mencintai
beliau tetapi beliau tidak pernah mengetahui sedalam
mana cinta zana untuk dia , walaupun beliau lebih muda dari zana , zana sememangnya
menganggap beliau umpama adik kandung zana
dan mungkin bakal suami  tetapi itu semua perancangan
zana hanya allah yang dapat tentukan segala gala 
nya tentang zana dan perhubungan zana kan
hrmm zana sememangnya tahu kisah benar tentang life beliau , f
iq banyak menceritakan tentang
beliau untuk zana serta fiq juga banyak mengubah zana 
dengan kata kata hikmah yang pernah
beliau katakan pada zana apabila kami berdua berjumpa . 
fiq juga sering membuatkan zana
tersenyum riang untuk menghilang kan 
sedih yang sedang zana alami haishh
bagi zana , zana terlalu untung dan terlalu seronok apabila zana dapat mengenali dengan
insan yang bernama fiq ni huhu ..jika kawan kawan dapat
mengenali dgn kawan zana nie sememangnya kamo tidak
rugi tau tau hee sebab ape erk .. sebab fiq nie dia orang suka panggil dia doctor love
wahh doctor love yerp .. fiq juga suka cakap mcm nie kat zana .. org pnggil fiq doctor love
tapi doctor love sendiri yang kecundang dalam percintaan haha lawak nye la fiq nie
 fiq dia nie memang pak lawak la jugak bila otak dia tak betul ha mula la kerja mengucik orang
haha tak dapat nak ungkapkan lawak lawak dia toh ade kea patot cakap kuat kuat
kat kedai makan i love u .. haha mmg nak kena sekeh la budak nie tau .. tapi
zana hanya dapat senyum zana ade kea nak sekeh itu kan anak orang tak sanggup
nak sekeh anak orang tapi fiq dia nie mmg sorang yang periang .. bila beliau
di sakiti macam nie dalam percintaan zana mmg marah dan geram la kat
wanita yang tidak sedar diri bertapa indah dan agung nya cinta fiq pada budak pmpuan toh
rugi tol pmpuan toh buat kat fiq macam nie haishhh haishhh dah dah ape sodih sodih
hehe tak nak sedih sedih cita tentang budak yang mereng nie hehehe .. oppp fiq jgn la marah
tapi kenyataan kamo mmg mereng bila otak kamo masok air hehe .. :p
fiq fiq fiq .. zana nak beri ungkapan kat kamo nie .. dengan kata kata yang pernah kamo
ungkapkan pada zana hari toh ini jawapan yang dapat zana ungkapkan pada kamo
walau apa pown terjadi zana tetap kawan sehidup semati dengan fiq ,
walau apa pown yang fiq benci tak suka , tak nak pandang zana
zana tetap akan menjaga dan mendoakan untuk fiq , fiq juga selalu kata
nanti tidak akan ada wanita yang akan menjaga fiq satu hari nanti itu SALAH
kerna selagi zana hidup zana akan menjaga dan bimbing fiq memberi semangat pada fiq .
fiq jangan risau , jika fiq ingin pergi ke KL nanti zana akan menghiburkan hati ibu,aliff dan abah fiq
fiq jangan lah risau , untuk fiq zana sanggup tolong fiq , zana harap fiq baca dan selami apa
yang ingin zana maksud kan .. memang cerita nie zana ade berbelit belit tapi kalu fiq
dapat menangkap ayat ayat isi isi tersurat zana syukur sangat sangat ... so
itu sahaja lah yang dapat zana ceritakan tentang seseorang ini ..
so pada orang itu .. zana sentiasa sayang kamo fiq .. zana harap kamo tidak melupakan
zana dan membenci zana .. setiap saat fiq membenci zana . air mata akan mengalir
kerana zana pernah ungkapkan zana TIDAK dapat melepaskan kamo pergi jauh dari
pandangan zana bahkan zana tidak kuat dan tidak dapat terima bila fiq menjeling atau
melarikan diri dari zana umpama kamo merasakan zana ini insan yang hina ..
tetapi tak pea lah zana terima semua nya .. yang dapat zana katakan hanya lah
sayang dan cinta  zana pada fiq tak akan pernah pudar ingat kata kata ini fiq
itu sahaja lah cerita zana untuk kali ini .. kepada rakan rakan bergembira la pada hari nie
so assalamualaikum to all yerpp huhu 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment