Online Diary Secret Of Syazana
BERSYUKUR

hye hye hye oke la hari nie nak update blog banyak banyak boleh kot kan hehe 
haaaa kesah ape zana kan ini blog zana suka hati la nak update berapa banyak pown 
haaa oke la zana nak ceritakan tentang ape yerp hari ini haaa cer tengok atas 
....... bersyukur ......
haaa kenapa dengan tajuk kat atas toh erk hrmmm bersyukur untuk ape yea zana 
hermm meh zana kongsi sikit la dengan korang yang zana sayangi nie 
bersyukur nie kita semua tahu setiap apa yang kita lakukan perlu bersyukur terhadap yang 
maha esa kerana memberi kita peluang untuk melakukan sesuatu perkara ini kan so 
dalam hal yang zana nak kongsi ini ialah bersyukur dengan apa yang allah berikan kepada kita
dalam hal bercinta . woittt zana kenapa asyik tentang cinta jea ha tak da tajuk lain kea
bukan tak ada tetapi kalu nak di ikotkan korang rasa korang tahu kea apa toh cinta sebetulnya ?
mesty ada yang tahu dan tak tahu kan oke zana nak kongsi ini sebab ade terjadi kes nie 
berkawan nye berkawan lame dah kawan nie last last leh ada perasaan tangkap cintan pula
bila dah tangkap cintan toh masing masing diam kan diri la kan .
tetapi ada satu pihak nie jenis yang suka berterus terang dan lagi satu pihak nie macam tak suka 
benda nie tau so jadi perbalahan la pula kan so bila dah jadi macam nie dari 
persahabatan dia jadi permusuhan yaallah ape hal la mcm nie leh jadi  mungkin sbab laki 
toh tak dapat nak terima hal hal mcm nie tetapi apa yang dapat zana kata kan ialah 
kita semua tahu apa yang kita inginkan tak semestinya dapat kan so 
kita kena terima sahaja la atas apa yang telah allah tetapkan so apa lagi nak cakap lagi 
so dengan tangan terbuka hati terbuka kita kena terima semuanya dengan seadanya bukan 
nak buat muka , status post itu ini n macam macam la kan sooo hrmm
pikir pikir kan so kalu boleh kita kena terima seadaanya atas apa yang telah ditetapkan 
kita kena pikir kehadapan sikit la kan kenapa allah tak jodohkan anda dengan dia 
mungkin dia jodoh korang pada masa akan datang la atau masa akan datang 

ya memang la sekarang dia akan jadi sahabat yang menyayangi anda dan sering menemani 
anda di waktu korang tengah buhsan tengah sedih itu lah kawan . korang kena apa ?
kena bersyukur la bersyukur la dapat kawan macam toh sebab kawan nie la akan 
menjadi yang terbaik untuk kita haaa apa korang rasa boypren gurlspren korang leh ka jadi 
kawan mcm toh haaa rasanya tak akan dapat mcm nie la oke lain sangat sangat . n lagi 
satu pulak kan kan ramai akan kata susah nak dapat kawan macam nie . try tgk balik 
ayat toh SUSAH . wow kalu dah tahu susah kenapa korang abaikan dan korang biarkan ia 
berlalu dan tidak memikirkan semua itu haaa rugi kot sumpah zana cakap rugi besar korang
tak hargai apa yang ada untuk kita menilai biar la kita kawan dengan orang macam toh . 
jangan korang abaikan anugerah tuhan yang telah allah kurniakan untuk kamo semua oke .
bila zana kenangkan semula apa yang telah terjadi pada kawan zana toh kan rasa 
macam nak g gabungkan semula la sebab tak baik la berpaling muka 
buat muka itu ini sampai tak nak bercakap kan allah dah cakap kalu tiga hari tak 
bertegur antara satu sama lain dah berdosa besar kan kan so hrmmm pada
orang yang terbabit baik anda menegur orang itu ya kang tak pasal 
tambah lagi dosa besar kau toh , kita nie semua banyak buat dosa tak 
semua yang banyak terima pahala walaupun korang kata korang itu ulama 
atau pun yang taat pada allah . kita bukan tahu apa yang kita buat itu salah atau pun betul kan 
so baik jangan bongkak dan terima sahaja la apa yang telah di perkatakan . 
baik kita pergi bermintak maaf sesama umat islam dari kita di tuduh melakukan dosa
atau pun manusia yang bongkak atas apa yang telah kita lakukan di atas muka bumi ini kan 
dengan ini zana nak mintak maaf kepada semua jika ada yang membuatkan korang terasa 
atau termengata kat orang orang yang zana kenali yerpp setiap orang akan buat salah 
kat muka bumi ini tak semua nya sempurna so zana MINTAK MAAF 
oke zana dah mintak maaf yerp korang tak nak maaf kan itu bukan urusan zana
kerana urusan zana di dunia telah selesai kerana zana dah mohon maaf now kalu 
korang tak nak maaf kan itu urusan korang dengan allah s.w.t bukan dengan zana lagi 
yerp la nabi muhammad persuruh allah pown memaafkan umatnya nie kan pula 
kita manusia biasa yang tak ada kelebihan atau keistimewaan nak 
berdegil untuk tidak mahu memintak maaf nie kan . haishhh
itu lah dunia setiap orang memang ada EGO mereka kan tetapi ego ego korang 
kita kena sedar sebelum terlambat kan kan kan . ngeee 
habichh zana dah berceramah bagai ustazah pula . woot tidak tidak tidak
zana memang seorang yang suka memberi pandangan kepada orang 
dengan pengalaman atau pengetahuan yang zana tahu sahaja oke .


SEKIAN dari ZANA SYAZANA

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment