Online Diary Secret Of Syazana
MUSUH

hye hye hye . hye kawan kawan hari nie zana ada topic baru yang nak
di share kan dengan korang semua iaitu musuh .
wahh korang ada musuh tak kawan kawan semua
rasanya mesti ada kan kan kan kita mana tahu pun kalu kita nie
ada musuh or tidak betul tak kan . so topic zana hari ini agak best la kan
sebab musuh nie ada di sekeliling kita hanya kita
ja yang tidak tahu sapa musuh kita nie kadang kadang kawan baik
yang kita semua anggap BFF pown boleh jadi musuh ha yerp la macam
la kita nie ada mesin untuk scan hati orang . kalu boleh scan senang ja ha
bila kuar di dada nya saya MUSUH awak jgn dekat haaa itu kan senang haha
so kalu macam toh la kan kita semua memang tak akan tahu la sapa musuh kita
dan sapa kawan kita yang sebetulnya betul tak betul tak kan kan
haaa dalam kes ini zana nak kongsi dengan ada ada seorang wanita nie
ya memang la korang semua cakap dia jahat dia suka bawak mulut dan
ramai yang bermusuh dengan dia nie tetapi rasa rasa korang la kan
korang toh baik sangat kea nak menuduh orang lain bermacam macam nie ha ?
yang pernah zana lihat juga kes nom dua  mereka bermusuhan tetapi si A dah mintak
maaf dan tidak akan bermusuh tetapi si B pula bongkak , riak , angkuh tidak mahu memaafkan
haaa tak pa tak pa itu semua bukan tangungan kita suda betul tak kawan kawan semua
kerana kita sebagai hamba allah di muka bumi ini kita da menjalankan tanggungjawab kita
tetapi akibat ego dan kedegilan membalas dendam orang itu yang membuatkan
menjadi porak peranda ya la dah nama pun musuh . ada tak musuh yang jadi macam nie

haa minah nie ka dia baik la korang kawan la dengan dia .
        or
haaa apa korang kawan dgn minah nie ka ? korang silap orang la .

agak agak kawan kawan semua yg mana satu akan musuh korang akan cakap
yang atas kea yang bawah ? mesty yang bawah kan sebab dah nama pun musuh
dia memang akan menjalankan akitivi SYAITAN nya dengan mengfitnah orang lain
mengatakan pelbagai bagai perkara buruk tentang musuh nya itu untuk
musuh nya tidak dapat menemui kawan yang sejati yea
ada kes yang zana terima nie dia cakap akak saya dulu memang buruk kat sekolah tapi
sekarang saya dah berubah akak saya tak macam dahulu lagi tapi kawan saya itu
masih memburukan saya kak kenapa mcam toh ya akak .
zana tersenyum dan mengatakan jgn lah adik putus asa kerana itu mungkin dugaan adik
di dunia nie . dugaan mereka yang memburukkan adik akan mereka terima tidak lama lain
mungkin bukan di dunia yang nyata itu tetapi di akhirat kelak .
ya kerana nabi tidak suka umat sesame umat nya bermusuhan itu kan berdosa .
budak budak kecik pun tahu dosa itu sehingga ketahap mana kita yg
 suda tua mempunyai akal fikiran yang matang
mengapa perlu bermusuhan sehingga menyumpah durjana bagai .
yaallah pembalasan yang akan di terima oleh mereka mereka ini sememangnya teruk .
 ada lagi kes yang zana dapat bila ada sorang abang ini berkata . 

zana kenal hamba allah ini ? zana cakap zana kenal saja kenapa ya abang ? 
selepas zana Tanya semua nya itu abang itu kata
SUSAH LA MACAM NIE KALU RAMAI MUSUH
haaa korang Nampak kan ayat toh ramai musuh . 
kita pernah MINTAK KEA untuk ada musuh di sekeliling 
kita nie wahai kawan kawan zana sekalian tidak kan .
memang akan ada manusia yang menyintai , menyukai kita dan sebagai nya dan akan ada
juga yang akan membenci menghina kita itu kan ADAT DUNIA tetapi walaupun itu adat
dunia kita pada zaman sekarang bukan kah setiap manusia boleh BERTAUBAT dari kesilapan
mereka mereka terdahulu ? so mengapa kita perlu memburukan orang orang lain ?
tak dapat faedah pown kalu dapat pahala dan berlipat ganda zana pun nak buat mcam toh
tetapi ini tidak sama sekali wahai kawan kawan ku semua
tetapi syukur Alhamdulillah allah mempelihara zana dengan begitu indah kerana
di dalam diri zana allah telah membuat sifat benci membenci sesame hambanya walaupun
hambanya membuatkan zana terluka terguris atau sebagainya zana tetap tersenyum
mengingati org org itu sehingga akhir hayat zana kerana mereka semua nya sahabat zana
zana tidak pernah bermusuh dengan orang . so kalu kawan kawan tak nak ada musuh .
kita pun jangan la bermusuh dgn orang oke . sebab apa yang kita buat mesti ada pembalasanya
kalu kita tak nak pembalasan yang buruk kita buat baik la selalu
kalu nak pembalasan yang buruk kita buat la buruk tiap tiap hari
oke so setakat sini sahaja yang dapat zana kongsikan kepada kawan kawan zana  pada kali ini
tunggu ya topic terbaru dari zana . kita bongkar kan lagi rahasia yang ada di muka bumi ini .
salam hormat dan salam sayang dari owner blog ini . 


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment