Online Diary Secret Of Syazana
HANYA PADA MU KU BERSERAH

hye hye hye .
elow elow woot woot meh meh sini
cik zana ada cerita baru nie heee
semua orang tengah makan besar kan malam nie
yea la kan CNY . gong hi pa chai haha
tah silap ka betul tak tahu la kan hehe
so meh sini lihat tajuk di atas nie .
kepada siapa zana nak berserah nie ?
kepada kawan , atok nenek , teman lelaki atau siapa
so bagi zana . zana ingin menyerahkan se
. ALLAH S.W.T .
kerana apa zana berkata macam toh yea
bukan kah malam nie semua orang perlu happy saja
bukan nya bersedih berduka atau ape ape pun
heee tapi itu lah dugaan yang allah telah berikan bila
hati dan tangan bersatu mula la tangan nie nak menaip apa yang di rasai
oleh si hati yang ada dalam diri cik zana nie
so masok balik pada tajuk yang ingin zana post kan
kenapa zana nak berserah pada yang esa .
yerpp zana nak serahkan segala galanya kerana

dugaan yang allah berikan tok zana terlalu lah berat nak di tanggungkan
bahkan zana nie hanya lah kaum hawa yang lemah tak mampun nak bertahan
tetapi berkat doa dan iman yang ada zana dapat tempuh dengan tangan
terbuka dan hati yang tenang walaupun dugaan itu berkaitan dengan orang
tersayang . korang semua mesti sedih kan if kita da masalah dengan orang tersayang ?
so mari zana tanya apabila pasangan kita sendiri tidak pernah percaya pada kita lagi
siap pertahankan orang lain dari kita yang pernah dia ungkap kan kekasih hati .
apa yang korang semua rasa pula bila si dia sudah mula
bermanja bergembira bersama kawan kawan yang lain .
sehingga sanggup menghina kekasih hati nya sendiri ?
ape korang semua rasa mesti sedih terkilan kecewa kan
tetapi itu lah yang di alami oleh zana sekarang ini
zana hanya dapat tersenyum saja bila mengetahui hal hal ini
tambahan pula zana melihat dari ke dua dua biji mata zana sendiri
bukan dari orang lain fitnahan atau kutukan tapi nie kenyataan yang zana dapat
so oleh kerana itu lah zana hanya akan berserah kepada illahi terhadap semua nye
kerana dah berkali dah zana terus menerus di kecewakan oleh para lelaki
yang ada di luar sana mungkin ia bukan jodoh untuk zana lagi kan
oleh itu baik zana serahkan semuanya kepada allah s.w.t untuk
tentukan segala galanya untuk kehidupan zana .
dan zana hanya menjalankan tugas sebagai umat nya dengan bersolat , mengaji
dan melakukan semua perkara perkara yang di perintah oleh nya .
so pesanan yang dapat zana berikan kepada hamba allah itu ialah
engkau boleh bergembira pada waktu ini bersama orang orang yang kau sayangi
tetapi bila satu tika nanti allah tarik balik semua nya dari kau .
kau rasai balik lah atas segala perbuatan yang pernah kau lakukan terhadap
kaum hawa yang lebih seperti diriku ini wahai kaum adam yang ku sanjungi
dan untuk pengetahuan kau segala pengorbanan ku  terhadap kau
segala keiklasan yang pernah aku berikan pernah aku tunai kan
semuanya iklas untuk kau tetapi andai satu hari nanti
kau tidak dapat memiliki aku lagi . aku harap kau tidak akan pernah
mengecewakan kaum hawa yang lain kerana
cinta dari hawa amat kuat dan mempunyai penawar
untuk si adam apabila hati mereka di lukai oleh bisa bisa yang
mampu membuat kan si adam meninggal dunia .
ingat lah wahai hamba allah yang ku sayangi .
. assalamualaikum . 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment